Ο Γεράσιμος Θύμνιος είναι ο Restaurant Supervisor-Maître του εστιατορίου Salonica του Makedonia Palace και αποτελεί μια ακόμη προσθήκη στο διδακτικό προσωπικό της La Chef Levi. Έχει σπουδάσει στην Ιταλία, έχει εργαστεί σε ξενοδοχεία αλλά και σε βραβευμένα με αστέρι Michelin εστιατόρια.
Του θέσαμε 10+1 ερωτήσεις για να ανακαλύψουμε τον άνθρωπο πίσω από τον επαγγελματία αναδεικνύοντας την προσπάθεια του να εμπνεύσει και να μεταδώσει γνώσεις και εμπειρίες μέσα από την πορεία του.
1. Πότε αποφάσισες ότι θέλεις να ασχοληθείς με την εστιατορική;
Σε ηλικία 17 ετών, ήταν η πρώτη εμπειρία όταν δούλευα σερβιτόρος σε ταβέρνες της περιοχής μου όπου και συνειδητοποίησα ότι η επαφή με τον κόσμο, η διάθεση για φιλοξενία και η εξυπηρέτηση του ήταν είναι και θα είναι για εμένα κάτι μαγικό.
2. Περιέγραψε μας τις σπουδές σου στην Ιταλία
Έζησα πιστεύω, τα πιο κρίσιμα χρόνια της ζωής μου όσον αφορά το επαγγελματικό σκέλος, ολοκλήρωσα με επιτυχία το diploma στο food and beverage management στην κορυφαία ιδιωτική σχολή μαγειρικής της Ιταλίας ALMA (La scuola internazionale di cucina italiana). Επίσης ολοκλήρωσα τα 2 επίπεδα Οινοχοοίας στην ιταλική ομοσπονδία οινοχόων (Associazione Italiana Sommelier) στην Πάρμα ενώ έχω ολοκληρώσει επιτυχώς και τα τρία επίπεδα του WSPC (WSET).
3. Που έχεις εργαστεί και τι σου μένει από την εμπειρία που έχεις συλλέξει;
Στο ξεκίνημα της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας εργάστηκα σε επιχειρήσεις εστίασης στη γενέτειρα μου στα Σέρβια Κοζάνης. Έπειτα εργάστηκα στο 5* Grecotel Amirandes, στο 5* Thraki Palace, στο 5* Grand Hotel Villa Serbelloni, σε εστιατόρια της Ιταλίας όπως τα: MISTRAL 1* Michelin, La Greppia, Al Tramezzo. Προσπαθώ πάντα να συλλέγω τα θετικά στοιχεία της κάθε εμπειρίας και προπαντός εκείνα τα οποία θα με κάνουν πιο δημιουργικό.
4. Περιέγραψε μας την τωρινή σου θέση και τι περιλαμβάνουν τα καθήκοντα σου
Τα τελευταία 4 χρόνια είμαι ο Restaurant Supervisor-Maître του Salonica Restaurant του Makedonia Palace. Είναι αναμφίβολα δύσκολη θέση με πολλές απαιτήσεις, πρέπει να υπάρχει αρμονική συνεργασία με το προσωπικό του σέρβις, με τον Chef και την ομάδα του, με τον F&B και με την γενική διεύθυνση του ξενοδοχείου. Τα καθήκοντα μου περιλαμβάνουν την εύρυθμη λειτουργία του σέρβις, την οργάνωση των ωραρίων του προσωπικού, την επίτευξη της μέγιστης δυνατής συνοχής και ομοιογένειας της ομάδας ,τις παραγγελιοληψίες όταν απαιτείται και γενικώς όλη την εποπτεία του εστιατορίου με απώτερο σκοπό την πλήρη ευχαρίστηση του πελάτη στο σύνολο των υπηρεσιών που προσφέρουμε.
5. Πόσο σημαντική είναι η επικοινωνία ανάμεσα στην κουζίνα και το σέρβις;
Όλοι οι εργαζόμενοι έχουν μερίδιο στην επιτυχία ενός εστιατορίου. Το σέρβις δεν μπορεί χωρίς την κουζίνα αλλά ούτε και το αντίστροφο. Το σέρβις και η κουζίνα έχουν ένα κοινό σκοπό και ο σκοπός είναι ο πελάτης να ζήσει μια μοναδική εμπειρία και να θέλει να επιστρέψει.
6. Ποια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά για την εξυπηρέτηση του πελάτη;
Η διάθεση για φιλοξενία, η ευγένεια και το χαμόγελο είναι έμφυτα χαρακτηριστικά στη δουλειά μας και δεν διδάσκονται. Πιστεύω αυτά τα τρία στοιχεία είναι η βάση και σε συνδυασμό με την εξειδίκευση διαμορφώνεται ένα σοβαρό επαγγελματικό προφίλ.
7. Ποιες είναι οι αγαπημένες ποικιλίες κρασιού σου;
Θα μπορούσα να μιλήσω για πολλές αλλά αν πρέπει να διαλέξω μερικές που ξεχωρίζουν αυτές θα ήταν οι εξής:
Ασσύρτικο, Riesling, Syrah, Ξινόμαυρο, Chardonnay, Sangiovese, Βιδιανό, Malbec.
8. Πως κρίνεις την παρουσία του ελληνικού αμπελώνα στο διεθνές στερέωμα;
Τα τελευταία χρόνια γίνεται σημαντική προσπάθεια εξωστρέφειας των ελληνικών κρασιών ανά τον κόσμο. Οι περισσότεροι Έλληνες οινοπαραγωγοί έχουν το know how και τη διάθεση. Το μεγάλο και βασικό πρόβλημα είναι η απαραίτητη βοήθεια η οποία θα δώσει την ώθηση έτσι ώστε το ελληνικό εμφιαλωμένο κρασί να πάρει τη θέση που αξίζει στο παγκόσμιο οινικό στερέωμα. Είμαι σίγουρος πως ποικιλίες όπως το Ασσύρτικο, Βιδιανό, Ξινόμαυρο, Αγιωργίτικο, Ρομπόλα κ.α. έχουν τη δυναμική να σταθούν επάξια διπλά σε ξένες ποικιλίες σε όλο τον κόσμο.
9. Καθημερινά συνεργάζεσαι με τον Executive Chef του ξενοδοχείου, Σωτήρη Ευαγγέλου. Πως είναι η συνεργασία αυτή;
Διανύουμε αισίως τον 5 χρόνο συνεργασίας. Υπάρχει χημεία και σεβασμός. Είναι τιμή μου να συνεργάζομαι με έναν από τους κορυφαίους Έλληνες Chef. Πρόκειται για μία απαιτητική συνεργασία διότι πρέπει να είμαστε καθημερινά σε εγρήγορση. Πλέον οι πελάτες είναι απαιτητικοί και είμαστε υποχρεωμένοι να τους παρέχουμε αυθεντικές γεύσεις, πραγματικό φαγητό, γρήγορα και συνάμα ποιοτικά. Θέλω να πιστεύω πως αυτό σαν ομάδα το έχουμε πετύχει. Ωστόσο οφείλουμε να μένουμε ταπεινοί, να κρατάμε χαμηλό προφίλ και σίγουρα τα καλύτερα είναι μπροστά μας!
10. Κλείνοντας, πόσο σημαντική είναι για ένα νέο άνθρωπο η στήριξη από την οικογένεια σε κάθε επαγγελματικό βήμα;
Αναμφίβολα οι βάσεις οι αρχές και οι αξίες είναι στοιχεία που σου τα δίνει η οικογένεια , είχα την τύχη να έχω υπέροχους γονείς οι οποίοι δεν με πιέσανε ποτέ για τη δουλειά που θα κάνω. Ήταν πάντα δίπλα μου και στα εύκολα και στα δύσκολα και οι συμβουλές τους, ειδικά του πατέρα μου, ήταν καθοριστικές για το επαγγελματικό μου μέλλον. Ήταν φίλος και αδερφός. Έβλεπε μπροστά, ήταν αρκετά διαβασμένος, ταξιδεμένος και εν ολίγοις ο μέντορας μου. Το ίδιο ισχύει επίσης και για τα τρία υπέροχα αδέρφια μου τα οποία με τον τρόπο τους σταθήκανε δίπλα μου. Τους αγαπώ πολύ και τους έχω στο μυαλό μου καθημερινά!