Όλοι λίγο πολύ γνωρίζουν για την επιδημία του κορωνοϊού και τις διαστάσεις που έχει λάβει.
Η καθημερινότητα των ανθρώπων και των επιχειρήσεων έχει αλλάξει σε σημαντικό βαθμό και όλοι δικαίως σκέφτονται την επόμενη ημέρα. Τόσο στον τουρισμό όσο και στην οικονομία της χώρας.
Η βιομηχανία του τουρισμού, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες της ελληνικής οικονομίας, θα αποτελέσει και έναν από τους βασικότερους πυλώνες για την επόμενη ημέρα και θα εξηγήσουμε γιατί παρακάτω.
Η οδηγία #menoumespiti προστατεύει την οικονομία
Πολλοί θα αναρωτηθείτε αφού οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε αναστολή λειτουργίας και όλοι παραμένουν στα σπίτια τους και δεν εργάζονται, πως η οικονομία επωφελείται από αυτό;
Κι όμως, οφείλουμε να δούμε την συνολική εικόνα της παγκόσμιας κατάστασης σε όλες τις χώρες. Δεν είμαστε μόνο εμείς και αυτό σημαίνει ότι οι συνέπειες δεν επιβαρύνουν την ελληνική οικονομία αποκλειστικά.
Αντιθέτως, στις μεγαλύτερες κρίσεις φαίνεται η πειθαρχία και η διορατικότητα.
Και αν μείνουμε σπίτι και ακολουθήσουμε τις οδηγίες των επιστημόνων, η ευκαιρία της ελληνικής οικονομίας και της τουριστικής βιομηχανίας είναι μπροστά μας.
Είναι δυνατόν;
Κι όμως! Ο τουρισμός αποτελεί έναν πολύ ανταγωνιστικό κλάδο ανάμεσα στις χώρες και αντανακλά την οργάνωση και τον συντονισμό τους. Εφόσον οι Έλληνες και οι Ελληνίδες ξεφύγουν από την πανδημία το συντομότερο, η χώρα θα αποτελέσει έναν ελκυστικό τουριστικό πόλο παγκοσμίως. Ίσως αν τα πάει ακόμη καλύτερα, να αποτελέσει και μονόδρομο για τους εκατομμύρια τουρίστες που θα θέλουν έστω και την τελευταία στιγμή να απολαύσουν ήλιο, ποιοτικό φαγητό και γαλάζια νερά. Τρία στοιχεία τα οποία η χώρα μας διαθέτει σε αφθονία.
Η ασφάλεια λοιπόν θα αποτελέσει κλειδί για το τουριστικό κοινό και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα συγκριτικά με άλλες πληττόμενες χώρες.
“Η Ελλάδα θα είναι ο πρώτος μου προορισμός μετά τον κορωνοϊό. Δίχως συναγωνισμό.”
Άρθρο της διάσημης The Telegraph και του δημοσιογράφου της Όλιβερ Σμιθ.
Οι επιχειρήσεις θα εστιάσουν σε νέα δεδομένα και θα βγουν κερδισμένες σε βάθος χρόνου
Η προσαρμοστικότητα θα αποτελέσει “κλειδί” για την επόμενη ημέρα. Οι επιχειρήσεις θα αναβαθμίσουν ακόμη περισσότερο την καθαριότητα τους, στοιχείο που ήδη η εστίαση και ο ξενοδοχειακός τομέας βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο. Σε αυτό προσθέτουμε τις δυνατότητες απολύμανσης αλλά και πιστοποίησης που μπορούν να παρέχουν οι επιχειρήσεις για την ασφάλεια των πελατών τους. Οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες του κλάδου, θα εκπαιδευθούν ακόμη περισσότερο και θα προσφέρουν την αναγκαία σταθερότητα σε κρίσιμες στιγμές. Παράλληλα, οι επιχειρήσεις θα κληθούν να επικοινωνήσουν τις ενέργειες που πραγματοποιούν για την ασφάλεια των πελατών τους και αυτό θα τις ωφελήσει ακόμη περισσότερο ενισχύοντας τη φήμη τους όχι μόνο σε ξένους πράκτορες αλλά και στους έλληνες τουρίστες.
Από το πλεονέκτημα αυτό, οι ξενοδοχειακές μονάδες θα επωφεληθούν περισσότερο συγκριτικά με μονάδες τύπου Airbnb καθώς θα είναι ευκολότερη και πιο αποτελεσματικη η απόδειξη των μέτρων που θα λάβουν.
Παράδειγμα: Η τακτική θερμομέτρηση των επισκεπτών, του προσωπικού και των προμηθευτών. Διασφάλιση της σωστής παραλαβής των πρώτων υλών και τήρηση όλων των συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων. Ήδη σε προηγούμενο άθρο αναφέραμε πρακτικές βασισμένες στον Ενιαίο Φορέα Ελέγχου Τροφίμων(ΕΦΕΤ)
Νέες συμφωνίες θα γεννηθούν. Η ευελιξία είναι μονόδρομος.
Η καλοκαιρινή σεζόν δικαιολογημένα αντιμετωπίζεται με ανησυχία. Οι επιχειρήσεις σκέφτονται την επόμενη ημέρα και με ποιους τρόπους θα αναπτυχθούν, ξεκινώντας από τη μείωση της φετινής ζημίας. Την ίδια ώρα, νέες επιχειρηματικές ιδέες προς αξιοποίηση των υφιστάμενων δομών θα γεννιούνται διαρκώς. Και σε αυτές θα πρέπει να επιμείνουμε τόσο σε κρατικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο.
Παράδειγμα: Η συμφωνία του Υπουργείου Τουρισμού η οποία προβλέπει την εξυπηρέτηση 17 κρουαζιερόπλοιων που βρίσκονται στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου στα ελληνικά λιμάνια. Η συμφωνία αυτή θα ενισχύσει την ελληνική οικονομία με πολλούς τρόπους.
Ακολουθώντας τις οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας, τα κρουαζιερόπλοια θα μπορούν να ανεφοδιάζονται επί ελληνικού εδάφους, χωρίς απαραίτητα να επιτρέπεται η απόβαση των εργαζομένων και μελών του πληρώματος.
Σε επιχειρηματικό επίπεδο, η ευελιξία θα αποτελέσει κριτήριο επιλογής για τους τουρίστες. Ένα στοιχείο που οι ελληνικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι κατέχουν άριστα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η κουζίνα όπου οι Σεφ όλα τα χρόνια προσαρμόζουν τα κόστη του μπουφέ, των à la carte εστιατορίων και των live cooking τους ανάλογα με την πληρότητα και τους στόχους που θέτει η Διοίκηση.
Η τουριστική περίοδος θα επεκταθεί
Η παράταση της σεζόν και η εξερεύνηση νέων προοπτικών δεν είναι πλέον μια μακρινή σκέψη. Είναι ένα ορατό σχέδιο το οποίο με την κατάλληλη στρατηγική μπορεί σε βάθος χρόνου να δημιουργήσει περισσότερες θέσεις εργασίας.
Το κλίμα των περισσότερων ελληνικών νησιών και πολλών περιοχών της ηπειρωτικής Ελλάδας δεν σταματά να είναι ζεστό την περίοδο του Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου. Η παράταση της σεζόν είναι λοιπόν ένας εφικτός στόχος σε συνδυασμό με άλλες ενέργειες.
Την ίδια ώρα, η χειμερινή σεζόν μπορεί να φέρει μια μεγάλη αύξηση εσόδων και θέσεων εργασίας καθώς δίνεται η δυνατότητα στις επιχειρήσεις αυτές να οργανωθούν καλύτερα και να προσελκύσουν κόσμο ο οποίος δεν θα επισκεφθεί την χώρα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Στο ίδιο μοτίβο, όσοι Έλληνες δεν κάνουν διακοπές οργανωμένα το καλοκαίρι, θα επιλέξουν να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα το χειμώνα από ότι ξόδευαν. Από αυτά τα χρήματα θα καρπωθούν οι μικρές αποδράσεις, τα εστιατόρια και η εστίαση γενικότερα.
Οι θεσμοί και οι επαγγελματίες του κλάδου, οφείλουμε να δουλέψουμε περισσότερο από ποτέ. Με μεθοδικότητα και στρατηγική σκέψη θα ατενίσουμε το μέλλον με αισιοδοξία αξιοποιώντας την πλούσια εμπειρία μας και τη δύναμη της συνεργασίας και θα το ξεπεράσουμε και αυτό.
Τέλος, σε έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, παρά τη γενικότερη ανησυχία, οι εταιρείες τροφίμων και ποτών είναι ανάμεσα σε αυτές οι οποίες κρίνουν ότι οι επενδυτικές τους αποφάσεις θα έχουν θετική επίπτωση από τον COVID-19 ενώ θετικό φαίνεται να είναι και το πρόσημο τους ακόμη και στον τομέα της απασχόλησης, με τις ανάγκες σε προσωπικό να έχουν αυξηθεί. (πηγή amcham.gr)